Графика и анимация


MouseTro - Final Version

Окончательный вариант демки "МаусТро".
MouseTro - final version demo. Features:

  • Mouse & Clock Support
  • Skeleton, Edge Cutting
  • Bitmap Scaling
  • Fadeing & Morphing
  • Fire Fx & Font Loading

Outlaw Triad Basic MCGA Tutorial [Mode 13h]

Основы программирования MCGA-графики от демо-группы Outlaw Triad. Описание структуры графической видео-памяти, установка режима 320x200x256, вывод точки. В качестве примера приведена программа, заполняющая разноцветными точками экран.
Outlaw Triad, a basic MCGA-tutorial. It should be interesting for all people who wanna learn vga-coding.

Outlaw Triad Demo Series, Part 1 - FIRE ROUTINES

Демо серия группы Outlaw Triad, Выпуск №1. Алгоритм пламени. Язык -Assembler, легко переводится на Pascal.
In this very first release I will cover a wellknown effect... FIRE! This is actually a simple routine, in theory. The only math is takes are some simple calculations to avarage certain values. Here we go:

Outlaw Triad Demo Series, Part 10 - FACE SORTING

Демо серия группы Outlaw Triad, Выпуск №10. FACE SORTING - алгоритм отсечения невидимых поверхностей, т.е. распознавания, какие из полигонов трехмерного объекта должны быть видны на экране, а какие - нет. [320x200x256]
The tenth release in the Outlaw Triad Demo Series! We will be talking about face sorting in 3d objects. Face sorting will enable you to determine in which order polygons in 3d objects should be drawn on the screen. It's an essential part of coding 3d graphics.

Outlaw Triad Demo Series, Part 2 - 3D STARFIELDS

Демо серия группы Outlaw Triad, Выпуск №2. Описание эффекта летящих навстречу звезд. Язык -Assembler, легко переводится на Pascal.
In this second release of the Outlaw Triad demo-series we will discuss how to create a 3d starfield in 100% assembler. This is a wellknown effect in the demo-scene and is used in many demos. It's a great background routine for various effects so let's see how one creates such a starfield.

Outlaw Triad Demo Series, Part 3 - PAGE-FLIPPING

Основы SVGA графики от демо-группы Outlaw Triad. Часть 3 - Виртуальные экраны и Переключение страниц. [320x200x256]
The Outlaw Triad Demo Series, Part 3 - PAGE-FLIPPING. It is a virtual screen trainer [basic MCGA coding].

Outlaw Triad Demo Series, Part 4 - HIGH RESOLUTION

Демо серия группы Outlaw Triad, Выпуск №4. Быстрый вывод текста в графике высокого разрешения 640x480x16. Язык -Assembler, легко переводится на Pascal.
In this fourth release we will discuss the basics of high resolution modes like 640*480*16. We will make simple stringwriter for use in these modes. A full sourcecode in assember is included. It's a part of the sourcecode of a BBS intro coded for Magicware. The Outlaw Triad Italian HQ.

Outlaw Triad Demo Series, Part 5 - PCX DECODING

Демо серия группы Outlaw Triad, Выпуск №5. Вывод PCX файлов в режиме 13h (320x200x256).
We have reached the fifth release in these series already. This time we will talk about decoding .pcx files. This is a very wellknown graphics format and very easy to use, once you know the trick. A full pcx-decoding routine coded in Pascal is provided. Enjoy!

Outlaw Triad Demo Series, Part 6 - 3D Morphing

Основы программирования MCGA-графики от демо-группы Outlaw Triad. Часть 6: 3D Morphing - плавное превращение одного трехмерного объекта в другой при одновременном трехмерном вращении. [320x200x256]
The Outlaw Triad Demo Series, Part 6 - 3D Morphing & Rotating.

Pascal Source for Backfeed Effect

Эффект огненного следа от летящей кометы.
Pascal-source for backfeed effect, as in DUNE!.COM (C)1995 by QuoVadis.